Valokuvapalapelit ja kehykset
-
Miten koottua palapeliä on paras säilyttää?
Paras paikka valopalapelillesi on siellä missä kaikki pääsevät sitä ihailemaan eli seinällä. Voit kiinnittää sen palapeliliimallamme tai kehystää sen lasin taakse täsmäkokoisiin alumiinisiin palapelikehyksiin.
-
Voinko tilata valokuvapalapelini vaaka- tai pystyformaatissa?
Formaatti riippuu siitä, miten valokuva on tallennettu. Tarjoamme molempia formaatteja. Tilausta tehdessäsi voit vaihtaa pystyformaatista vaakaformaattiin ja päin vastoin.
-
Voinko tilata yhden ainoan palan uudelleen?
Automaattisen tilausjärjestelmän vuoksi yksittäisiä paloja ei voi tilata. Jos olet hukannut palan, meidän on valmistettava koko palapeli uudelleen.
-
Voinko tehdä oman kollaasin ja lisätä siihen tekstin?
Collage Designer ‑työkalullamme voit yhdistää useita kuvia kollaasiksi. Voit kirjoittaa tekstiä, muuttaa taustan ja valita monista eri kehys- ja layout-vaihtoehdoista.
-
Käyvätkö palapelikehykset myös muiden valmistajien palapeleihin?
Laadukkaat kehyksemme sopivat täsmälleen meidän valokuvapalapeleihimme. Ota huomioon, että muiden valmistajien palapelit ovat todennäköisesti hieman erikokoisia, vaikka palapelissä olisikin yhtä monta palaa.
Palapelijoulukalenteri
-
Mikä on SMART SORTED?
SMART SORTED on puzzleYOUn kehittämä innovatiivinen palapelijärjestelmä, jota käytetään palapelijoulukalentereissa. Palapelin 1 000 palaa on lajiteltu 40 kätevään, yksitellen irrotettavaan laatikkoon, joista jokainen sisältää 25 palaa. SMART SORTED helpottaa palapelin kokoamista, ja siten lapset ja aikuiset voivat yhdessä koota suuren, 1 000 palan palapelin. Jos haluat tehdä palapelin kokoamisesta haastavampaa, voit sekoittaa useamman pienen laatikon palat ennen kokoamista.
-
Montako palaa palapelijoulukalenterissa on?
puzzleYOU-joulukalenteri on 1 000 palaa sisältävä palapeli, jossa 24 päivän aikana kokoat yhteensä 40 osiota (muut palamäärät eivät ole mahdollisia). Jokaisena päivänä kokoat näin ollen 1–6 osiota, joista jokainen sisältää 25 palaa. Jos aikaa on vähän, voit koota osiot yksitellen. Tai jos haluat koota palapeliä pidempään ja tehdä kokoamisesta vaikeampaa, voit sekoittaa useamman pienen laatikon palat ennen kokoamista. Joulukalenterin yksittäisen ”luukun” sisältämät osiot on merkitty selkeästi numeroin.
-
Miten suunnittelen palapelijoulukalenterin?
Valitse lempikuvasi tai enintään 40 eri valokuvaa ja lataa ne Product Designeriin. Ulkoasuksi voit valita joko perinteisen tai jouluaiheisen ulkoasun. Kun olet suunnitellut palapelin valmiiksi, voit valita itsellesi mieluisen jouluaiheisen laatikon – ilman lisähintaa. Lisää laatikkoon vielä haluamasi teksti ja persoonallinen palapelijoulukalenteri on valmis.
Vinkki: Napauttamalla Product Designerissa kohtaa ”Mikä osio on missäkin luukussa?” näet, mikä palapelin osio tulee koottavaksi minäkin päivänä.
-
Montako valokuvaa tarvitsen palapelijoulukalenteriin?
Voit itse valita, muodostuuko palapeli vain yhdestä kuvasta vai haluatko suunnitella kollaasipalapelin, joka voi sisältää jopa 40 kuvaa. Kollaasipalapelejä varten valittavana on useita tyylikkäitä ulkoasuja, ja voit käyttää niissä useita kuvia. Ja mikä mainiointa, voit asettaa valitsemasi kuvat tarkasti haluamiisi kohtiin.
-
Montako palaa on koottava yhden päivän aikana?
Joulukalenterin jokainen ”luukku” on merkitty laatikkoon selkeästi numerolla. Joinain päivinä on koottava vain yhden pienen laatikon palat (eli 25 palaa), joinain päivinä kahden laatikon palat (eli 50 palaa), joinain päivinä neljän laatikon palat (eli 100 palaa), ja jouluaattona koottavaksi jää viimeisen kuuden laatikon palat (eli 150 palaa).
Vinkki: Yhden pienen laatikon sisältämät palapelit on niin ikään valmiiksi lajiteltu. Avaa vain laatikko rei’itettyä viivaa pitkin, ota palat yksitellen laatikosta ja kokoa ne yhteen vasemmalta oikealle.
-
Onko palapelijoulukalenterissa avattavat luukut?
Palapelijoulukalenterimme toimii hieman eri tavalla kuin perinteiset luukulliset joulukalenterit. Luukkujen sijaan joulukalenterimme sisältää pieniä laatikoita, joihin palapelin palat on esilajiteltu. Nämä laatikot on asetettu koteloon, johon numerot 1–24 on painettu. Siten näet heti, minä päivänä minkäkin laatikon palat tulee koota. Kokoat siis joka päivä yhden osan palapelistä, ja jouluaattona koko palapeli on valmis.
-
Kuinka nopeasti palapelijoulukalenteri toimitetaan?
Pääsääntöisesti pätee seuraava: tilaus tänään, lähetys huomenna. Kun olemme vastaanottaneet tilauksen, palapelijoulukalenteri painetaan seuraavan yön aikana. Ja jo seuraavana päivänä tilaamasi tuotteet lähtevät matkaan. Huomioi kuitenkin, että joulun alla toimitusajat saattavat olla pidempiä. Jotta paketti saapuu varmasti perille 1. joulukuuta mennessä, joulukalenteri on suositeltavaa tilata riittävän ajoissa.
Muistipeli
-
Voinko painattaa kortteihin tekstiä?
Kuvankäsittelyohjelmalla voit lisätä kortteihin tekstiä ennen tiedoston lataamista.
-
Minulla ei ole tarpeeksi valokuvia 72 kortin muistipeliin - mitä voisin tehdä?
Tiesitkö, että simpukka-, eläin- ja kukkakuvat sopivat erinomaisesti muistipeleihin? Menepä ulos ja ota muutama kuva; korteissa voi olla muutakin kuin ihmisiä.
-
Miten voin muuttaa kuvan leikkausaluetta, jotta kasvot eivät jää kuvan ulkopuolelle?
Kun olet ladannut kuvasi järjestelmäämme, kannattaa tarkastaa jokainen niistä esikatselussa. Yhdellä klikkauksella pääset kuva-asetuksiin, missä voit valita korttiin jäävän osan kuvasta, kun kortti leikataan neliönmuotoiseksi.
Kuvatiedostot ja valokuvien laatu
-
Mitkä tiedostomuodot ovat sallittuja?
Meille käyvät tiedostomuodot JPG (jpg, jpeg) ja PNG. Useimpien digikameroiden kuvat ovat JPG-formaatissa.
-
Mikä erottelutarkkuus kuvalla on oltava?
Mitä suurempi erottelutarkkuus eli resoluutio on, sen paremman kuvan saat painettuun valokuvapalapeliin. Painatuksen laatu riippuu myös merkittävästi alkuperäisen digikuvan erottelutarkkuudesta. Jos valokuvassasi on pituussuunnassa vähintään 1600 pikseliä, se on sopiva 48, 100, 200 tai 500 palan palapeliin. 1 000 palan valokuvapalapelissä ja SMART SORTED -palapelissä suosittelemme resoluutioksi vähintään 2 500 pikseliä ja 1 000 palan XXL-valokuvapalapelissä sekä 2 000 palan valokuvapalapelissä vähintään 3 000 pikseliä.
Kun olet ladannut kuvasi järjestelmäämme, siirryt automaattisesti palapelinlaatimissivulle, jossa kuvan laatu luokitellaan 1–5 tähdellä. Lukemasta voit arvioida, kannattaako valittua kuvaa käyttää:
5 tähteä = erinomainen resoluutio
4 tähteä = hyvä resoluutio
3 tähteä = keskinkertainen resoluutio; painokuvasta saattaa tulla samea
2 tähteä = vaatimaton resoluutio, painokuvasta tulee samea
1 tähti = heikko resoluutio, painokuvasta tulee hyvin sameaHuomaa, että tämä asteikko viittaa ainoastaan valokuvasi resoluutioon. Kuvan terävyyttä ja yleistä laatua ei huomioida. Mitä suuremman palapelin valitset, sitä parempi resoluution on oltava. Emme tarkasta valokuvaasi silmämääräisesti emmekä muuta toimitetun tiedoston resoluutiota. Kuvan heikko laatu ei oikeuta maksun palautukseen. Tarkasta kuvasi laatu ennen kuin vahvistat tilauksen.
-
Miten suuren tiedoston voin ladata?
Tiedoston suurin mahdollinen koko on 80 MB.
-
Mitä väriavaruutta on käytettävä valokuvalle tai grafiikalle?
Toimita valokuvasi sRGB-väriavaruudella. sRGB-väriavaruutta käytetään useimmissa digikameroissa. Tallenna myös mustavalkokuvat JPG-tiedostoina sRGB-väriavaruudella eikä harmaasävyinä.
-
Editoidaanko valokuvaani?
Ei. Valokuvaa ei editoida. Toimittamasi tiedoston kuva painetaan sellaisenaan.
-
Haluan tehdä täsmälleen sopivan tiedoston. Mitkä mitat tiedostolla tulisi olla?
-
Saattaako painossa syntyä värieroja?
Värieroja saattaa ilmetä näyttöjen yksilöllisten asetusten vuoksi. Näytöt saattavat erota toisistaan kirkkauden, resoluution, kontrastin ja värien suhteen. Myös eri grafiikkakortit vaikuttavat väreihin. Siksi valmiin tuotteen värit saattavat erota näytöllä näkyvistä.
-
Voinko käyttää kaikenlaisia kuvia, myös Internetistä ladattuja?
Kunnioita tekijänoikeuksia. Et saa loukata tilauksellasi muiden tekijänoikeuksia. Voit siis käyttää tuotteisiimme vain sellaisia valokuvia, joiden laillinen omistaja olet tai joille sinulla on niiden omistajan lupa. Laittomat kuvat ovat nimenomaisesti kiellettyjä. Lisätietoja löytyy Yleiset ehdot ‑osiosta
Tilaaminen
-
Voinko tehdä muutoksia jo tehtyyn tilaukseen?
"Tilaus tänään, lähetys huomenna" -lupauksemme mukaisesti tilauksesi menee tuotantoon muutaman minuutin kuluessa siitä, kun maksu on vahvistettu. Ymmärtänet, että sen jälkeen prosessiin ei enää voida vaikuttaa. Tarkasta tilauksesi huolella ennen kuin vahvistat sen.
-
Onko verkossa tilaaminen turvallista?
Käytämme tiedonsiirrossa 128 bitin TLS-salausta (Transport Layer Security), joka edustaa turvallisuuden huipputasoa; sitä käytetään myös mm. verkkopankeissa. Lukkosymboli selaimessasi osoittaa siirrettävän tiedon salauksen.
-
Pysyvätkö henkilötietoni salassa?
Otamme henkilötietojen ja yksityisyyden suojan erittäin vakavasti. Tietojesi huolellinen käsittely on meille äärimmäisen tärkeää. Pyrkimyksenämme on, että käytät kauppaamme mielelläsi ja voit suositella sivustoamme muillekin hyvällä omallatunnolla. Yksityisyytesi mahdollisimman tehokkaaksi suojaamiseksi noudatamme kaikkia tietosuojaa koskevia lainsäädännön määräyksiä. Lisätietoja löytyy tietosuojaselosteesta.
Maksu
-
Mitä maksutapoja on käytettävissä?
Luottokortti/ Pankkikortti:
Hyväksymme Visa- ja Mastercard-symboleilla varustetut kortit. Laskun summa veloitetaan tililtäsi heti, kun antamasi tiedot on vahvistettu. Tiedonsiirto tapahtuu TLS-suojatulla yhteydellä.
Klarna-Iasku:
Käyttäessäsi maksua laskua vastaan saat ensin tavaran, minkä jälkeen sinulla on 14 päivää maksuaikaa. Laskua vastaan tapahtuvassa maksussa yhteistyökumppanimme on Klarna.
PayPal:
Verkkomaksupalvelu, jossa voit maksaa turvallisesti, helposti ja nopeasti. Kun olemme saaneet PayPalilta vahvistuksen maksusta, tilauksesi menee tuotantoon. -
Mistä löydän tilaukseni laskun?
Pääset laskuun klikkaamalla laskun linkkiä lähetysvahvistuksessa. Sähköpostitse saamassasi tilausvahvistuksessa on vihreä painike. Sitä klikkaamalla pääset sivulle, jolta ilmenee tilauksesi tila, ja siellä voit ladata laskun.
-
Saanko tiedon, kun maksuni on suoritettu?
Sähköpostitse saamassasi tilausvahvistuksessa on vihreä painike. Sitä klikkaamalla pääset sivulle, jolta ilmenee tilauksesi tila. Siellä näet missä vaiheessa tilauksesi ja maksusi on.
Lähetys ja toimitus
-
Voiko tilauksen toimittaa eri osoitteeseen?
Kyllä. Osoitetiedoissa voit syöttää toimitusosoitteeksi muun kuin laskutusosoitteen, jos haluat lähettää valokuvatuotteen vaikkapa lahjaksi toiselle henkilölle. Tästä palvelusta ei peritä lisämaksua. Muista ilmoittaa paketista vastaanottajalle. Huomioi myös, että Posti lähettää saapumisilmoituksen (postitse, sähköpostitse tai tekstiviestitse) sinulle, ei paketin vastaanottajalle, joten välitäthän saapumisilmoituksen paketin vastaanottajalle. Laskua ei lähetetä paketin mukana. Linkki laskuun on lähetysvahvistuksessa.
-
Kuinka pitkä tilaukseni toimitusaika on?
Arvioitu toimituspäivä (vakiotoimitukset) näkyy tuotesivuilla ”Suunnittele nyt” -painikkeen alapuolella sekä ostoskorissa. Ostoskorissa sinulla on lisäksi mahdollisuus valita toimitustavaksi DHL Express -pikatoimitus. Arvioitu toimitusaika riippuu valitsemistasi tuotteista, ja se näkyy ostoskorissa. Saat sähköpostitse lähetysvahvistuksen, kun paketti on lähtenyt tuotannostamme.
-
Toimitetaanko paketti kotiovelle?
Ei. Normaalisti paketti toimitetaan Postin lähimpään noutopisteeseen. Posti lähettää sinulle postitse, sähköpostitse tai tekstiviestitse saapumisilmoituksen, jossa on ilmoitettu paketin noutopaikka sekä mihin mennessä paketti on noudettava. Suosittelemme seuraamaan lähetystä DHL:n tai Postin lähetysten seurannassa. DHL:n lähetystunnuksen sekä linkin lähetysten seurantaan näet klikkaamalla lähetysvahvistuksessa olevaa ”Toimituksen tila” ‐ painiketta.
-
Voinko tarkastaa tilaukseni tilan?
Sähköpostitse saamassasi tilausvahvistuksessa on vihreä painike. Sitä klikkaamalla pääset sivulle, jolta ilmenee tilauksesi tila. Älä poista tätä sähköpostia. Tällä sivulla on tietoja tilatuista tuotteista ja tunnin välein päivitetty tilauksesi etenemisvaihe. Tältä sivulta löydät myös lähetystunnuksen, jonka avulla voit seurata pakettiasi, kun tilauksesi on lähtenyt tuotannosta. Lähetystunnuksen näet myös, kun klikkaat lähetysvahvistuksessa olevaa vihreää ”Toimituksen tila” -painiketta.
-
Voitteko nopeuttaa tilaustani erikoistapauksessa?
Prosessimme on suunniteltu mahdollisimman nopeaa toimitusta ajatellen. Kun olet vahvistanut tilauksesi, valokuvatuote siirtyy suoraan automaattiseen tuotantoprosessiin. Sen jälkeen emme enää pysty vaikuttamaan prosessiin. Ymmärtänet, ettemme teknisistä syistä voi asettaa tiettyjä tilauksia muiden edelle. Siksi lahja kannattaa tilata muutamaa päivää aiemmin, jotta se varmasti ehtii perille ajoissa. Todennäköinen toimituspäivä näkyy aina ostoskorissa ja se on myös tilausvahvistuksessa.
-
Voinko hakea tilaamani tuotteen tuotantopaikalta?
Valitettavasti asiakkaat eivät voi hakea tilaamiaan tavaroita meiltä.
-
Kuinka paljon lähetys maksaa?
-
Mikä jakeluyhtiö toimittaa pakettini?
Paketit noutaa meiltä DHL. Pakettien toimituksesta Suomessa huolehtii DHL:n yhteistyökumppani Posti. Mikäli paketti on vaurioitunut matkalla, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelutiimimme ottaa asiasi heti käsittelyyn.
-
Voinko lähetyttää tilatun tavaran ulkomaille?
Näiltä puzzleYOU-sivuilta tilatut tuotteet voidaan toimittaa ainoastaan Suomeen. Voit kuitenkin tehdä tilauksesi kyseisen maan kaupassamme. Täältä löydät kaikki eri maiden kauppamme.
Tilauksen peruuttaminen ja reklamaatio
-
Voinko peruuttaa toiveitteni mukaan valmistettavan tuotteen tilauksen?
Peruutusoikeus ei päde sellaisten tuotteiden tuotantoa ja toimitusta koskeviin etäsopimuksiin, jotka on valmistettava asiakkaan suunnittelun mukaisesti tai jotka on selvästi sovitettu yksilöllisiin tarpeisiin, kuten valokuvapalapelit ja muut valokuvapelit.
Tilaajalla on kuitenkin oikeus peruuttaa tilaus, joka koskee muita kuin yksilöllistettyjä tuotteita, kuten palapelikehyksiä, ‑mattoja ja ‑liimaa. Huomioi peruutuskäytänteemme. -
Voinko peruuttaa palapelitarviketilauksen?
Palapelitarvikkeet (kehykset, matto ja liima) voi lähettää meille takaisin, koska niiden kohdalla ei ole kyse asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuista tuotteista. Koska asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista lähetyskuluista, voit käyttää haluamaasi logistiikkapalvelujen tarjoajaa.
Lähetä tuote seuraavaan osoitteeseen ja ilmoita palautuksen yhteydessä tilausnumerosi:
puzzleYOU GmbH
Auf der Haide 2
92665 Altenstadt/WN
SaksaPalautusta varten voit käyttää myös peruutuslomakettamme.
-
Kuinka menettelen, jos haluan valittaa?
Ellet ole tyytyväinen toimitettuun tuotteeseen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos olet saanut vahingoittuneen tai väärän tuotteen, sinun on pyydettävä siitä vahvistus DHL:n kuljettajalta. Jos huomaat kuljettajan lähdettyä saaneesi väärän tai vahingoittuneen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Selvitämme yhdessä, mitä paketille on tehtävä.